Pedagog

Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie we Wrocławiu

Opis zadań:

1. Opracowanie i realizacja:
a) powiatowego programu przeciwdziałania przemocy w rodzinie oraz ochrony ofiar przemocy w rodzinie i innych programów z niego wynikających,
b) program;ów oddziaływań korekcyjno-edukacyjnych dla osób stosujących przemoc w rodzinie,
c) programów służących działaniom profilaktycznym mającym na celu udzielenie specjalistycznej pomocy, zwłaszcza w zakresie promowania i wdrożenia prawidłowych metod wychowawczych w stosunku do dzieci w rodzinach zagrożonych przemocą w rodzinie,
d) programów osłonowych wynikających z rozeznanych potrzeb w obszarze przeciwdziałania przemocy w rodzinie.
2. Wykonywanie zadań organizatora rodzinnej pieczy zastępczej.
3. Realizowanie zadań dotyczących rodzinnej i instytucjonalnej pieczy zastępczej.
4. Przeprowadzanie badań pedagogicznych oraz analizy dotyczących kandydatów do pełnienia funkcji rodziny zastępczej lub prowadzenia rodzinnego domu dziecka.
5. Przeprowadzanie analizy sytuacji osobistej, rodzinnej i majątkowej kandydatów do pełnienia funkcji rodziny zastępczej, osób wyznaczonych do prowadzenia rodzinnego domu dziecka w zakresie rękojmi należytego sprawowania pieczy zastępczej, tj. ustalenie okoliczności, o których mowa w art. 42 ustawy o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej.
6. Zapewnienie rodzinom zastępczym oraz prowadzącym rodzinne domy dziecka dostępu do specjalistycznej pomocy dla dzieci, w tym psychologicznej, reedukacyjnej, rehabilitacyjnej.
7. Przygotowywanie opinii:
a) w przypadku stwierdzenia ustania przyczyny umieszczenia dziecka w rodzinie zastępczej i poinformowanie sądu o możliwości powrotu dziecka do jego rodziny,
b) w razie konieczności umieszczenia w rodzinie zastępczej zawodowej lub rodzinnym domu dziecka rodzeństwa, co skutkować by miało umieszczeniem w rodzinie w tym samym czasie większej liczby dzieci,
c) dla osoby wskazanej przez prowadzącego rodzinny dom dziecka do prowadzenia rodzinnego domu dziecka podczas nieobecności prowadzącego,
d) dotyczących wpływu na sprawowanie pieczy zastępczej kontynuowania zatrudnienia bądź podjęcia dodatkowego zatrudnienia przez osobę, której przysługuje wynagrodzenie z tytułu pełnienia funkcji rodziny zastępczej zawodowej lub prowadzącego rodzinny dom dziecka,
e) na potrzeby podejmowanych czynności niezbędnych do wytaczania powództw o zasądzenie świadczeń alimentacyjnych na rzecz dzieci przebywających w pieczy zastępczej.
8. Dokonywanie okresowej oceny:
a) sytuacji dzieci przebywających w rodzinnej lub instytucjonalnej pieczy zastępczej,
b) rodzin zastępczych oraz prowadzących rodzinne domy dziecka.
9. Przeprowadzenie kontroli w rodzinach zastępczych, rodzinnych domach dziecka, placówkach opiekuńczo-wychowawczych oraz zakładach opiekuńczo-leczniczych w zakresie jakości sprawowanej opieki nad dziećmi.

Miejsce pracy: Siedziba PCPR we Wrocławiu przy ul. Kościuszki 131 oraz teren powiatu wrocławskiego.
Oferta dostępna w sali C, A.
Kontakt z pracodawcą – e-mail: pcpr@pcpr.wroclaw.pl

Inne wymagania:

wykształcenie – wyższe (w tym licencjat)
zawód – Pedagog
uprawnienie – Prawo jazdy kat. B
staż pracy ogółem – lata: 2

WYMAGANIA KONIECZNE:
1. Wykształcenie wyższe magisterskie na kierunku pedagogika.
2. Co najmniej 2-letnie doświadczenie zawodowe w pracy z rodziną i dzieckiem oraz z osobami dotkniętymi przemocą.
3. Doświadczenie w pracy diagnostycznej oraz terapeutycznej.
4. Pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych.
5. Brak prawomocnego skazania za przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe.
6. Stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na stanowisku pedagoga.
7. Znajomość ustawy o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej, ustawy o pomocy społecznej, ustawy o przeciwdziałaniu przemocy w rodzinie oraz Kodeksu rodzinnego i opiekuńczego.
8. Dyspozycyjność.
9. Prawo jazdy kat. B.
10. Własny samochód.
11. Obywatelstwo polskie.

Wymagania dodatkowe:
1. Minimum 2-letni staż pracy w zawodzie pedagoga.
2. Predyspozycje osobowościowe: odpowiedzialność, komunikatywność, staranność, terminowość, cierpliwość, samodzielność, kreatywność, kultura osobista, sprawna organizacja pracy.
3. Opanowanie i umiejętność pracy i kontaktu w sytuacjach stresowych.
4. Umiejętność pracy zespołowej.
5. Swoboda komunikowania się w mowie i piśmie.
6. Obsługa urządzeń biurowych.

Pokaż w całości