Accounting Business Partner
PUP w Zabrzu
Opis zadań:
– Współpraca w przygotowywaniu i składaniu deklaracji podatkowych i sprawozdawczości podatkowej.
– Zarządzanie wnioskami od rządu, audytora podatkowego lub społecznego, konsultantów.
– Administrowanie rachunkami bankowymi we współpracy z Group Treasury.
– Współpraca i wsparcie SSC w wypełnianiu ich obowiązków i poziomu usług, np. AP, AR i R2R itp.
– Zapewnienie zgodności z lokalnymi GAAP (pogoń za nowymi wymogami prawnymi) we współpracy z SSC.
– Wynagrodzenia za sprawozdawczość finansową.
– Lokalna weryfikacja ustawowych sprawozdań finansowych we współpracy z SSC, prawnikami i audytorami.
– Główny kontakt dla lokalnych audytorów, organów podatkowych i innych powiązanych interesariuszy.
– Ogólna weryfikacja, czy transakcje finansowe są prawidłowo rejestrowane
– Monitorowanie prawa finansowego
– Przygotowywanie i składanie miesięcznych raportów Intrastat dotyczących importu i eksportu.
– Pojedynczy punkt kontaktowy w sprawach finansowych, zasad, procesów wewnętrznych.
– Zapewnienie zgodności z delegowanymi uprawnieniami w lokalnych lokalizacjach.
– Współpraca z lokalnymi kontrolerami zakładów.
– Prowadzenie harmonogramów i uzgadnianie należności na bieżąco i zgodnie z okresowymi ustaleniami kontrolera kredytowego Grupy.
– Ciągłe doskonalenie procesów w obszarze, na który pracownik ma wpływ.
– Wykonywanie wszelkich innych obowiązków związanych ze stanowiskiem, które mogą się pojawić, zapewniając w ten sposób kompleksową i elastyczną obsługę firmy i działu.
– Zachowanie całkowitej tajemnicy wobec osób niebędących pracownikami w zakresie działalności firmy.
Data zatrudnienia: styczeń 2025 r.
Inne wymagania:
wykształcenie – wyższe (w tym licencjat)
język obcy – angielski (mowa: C2 – biegły, pismo: C2 – biegły)
staż pracy ogółem – lata: 1
Wykształcenie wyższe lub równoważne wykształcenie i/lub kwalifikacje finansowe;
Umiejętności:
– Pracowitość i gotowość do zajmowania się szczegółami przy jednoczesnym zachowaniu perspektywy zarządzania;
– Umiejętność zarządzania projektami w zróżnicowanej grupie różnych interesariuszy;
– Silna osobowość i dobre umiejętności komunikacyjne, aby móc radzić sobie z różnymi interesariuszami;
Doświadczenie zawodowe:
– Doświadczenie w księgowości i ocenie ryzyka w różnych organizacjach, w tym produkcyjnych
– Doświadczenie w pracy z SSC;
Znajomość języków obcych: biegły angielski