Organizator Pomocy Społecznej/Zastępca Dyrektora CUS
Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Mielnie
Opis zadań:
Do zadań organizatora pomocy społecznej należy, w szczególności:
1. organizowanie wykonywania przez centrum zadań z zakresu pomocy społecznej
Ponadto do zadań osoby zatrudnionej na stanowisku organizatora społeczności lokalnej/ zastępcy Dyrektora CUS należeć będzie:
1) nadzór nad działalnością następujących komórek organizacyjnych: – Zespołu ds. Realizacji zadań z zakresu pomocy społecznej, – Zespołu ds. Wspierania Rodziny i Pieczy Zastępczej, – Zespołu ds. Techniczno – Gospodarczych;
2) Zastępca Dyrektora ponosi odpowiedzialność w szczególności za:
– właściwą organizację pracy w podległych komórkach organizacyjnych, w tym rozwiązywanie problemów pracowniczych;
– planowanie oraz właściwą realizację planów finansowych w podległych komórkach organizacyjnych;
– zapewnienie skutecznego rozwiązywania problemów pomocy społecznej, wspieranie osób i rodzin wymagających pomocy oraz kulturalną obsługę petentów;
– przyznawanie w drodze decyzji administracyjnych świadczeń przewidzianych w ustawie o pomocy społecznej, o świadczeniach rodzinnych, o pomocy osobom uprawnionym do alimentów, o dodatkach mieszkaniowych i innych ustaw oraz programów rządowych.;
3) Do zadań Zastępcy Dyrektora należy w szczególności:
– realizacja zadań statutowych oraz powierzonych przez Dyrektora;
– opracowywanie projektów uchwał z zakresu pomocy społecznej;
– przedstawianie wniosków w sprawach organizacyjnych, mających na celu usprawnienie pracy w CUS;
– zapewnienie sprawnego przepływu informacji wewnątrz podległych działów;
– sporządzanie obowiązującej dokumentacji oraz sprawozdań;
– udział w opracowywaniu dokumentacji niezbędnej dla realizacji podległych działów;
– udział w planowaniu dochodów i wydatków;
– współpraca z innymi komórkami organizacyjnymi CUS;
– prowadzenie zbioru przepisów prawnych dotyczących podległych działów, dokonywanie przeglądu przepisów pod kątem ich nowelizacji oraz zaznajamianie pracowników z ich treścią;
– kontrola przestrzegania przez pracowników podległych działów przepisów bhp i p.poż, dyscypliny pracy, czasu pracy oraz zachowań etycznych;
– bieżące przygotowywania materiałów do publikacji na BIP;
– dokonywanie oceny okresowej podległych pracowników;
– współpraca z organizacjami pozarządowymi i instytucjami działającymi w obszarze pomocy społecznej;
– współudział w opracowywaniu oceny zasobów pomocy społecznej, ustalania potrzeb pomocy społecznej oraz materiałów analitycznych i prognostycznych;
– koordynowanie działań związanych z kontrolą zarządczą CUS;
4) wykonywanie innych poleceń służbowych i zarządzeń Dyrektora
Inne wymagania:
wykształcenie – wyższe (w tym licencjat)
umiejętność – biegła obsługa komputera z obsługą internetu
umiejętność – dyspozycyjność
staż pracy ogółem – lata: 3
Wymagania niezbędne:
Organizatorem Pomocy Społecznej (zgodnie z art. 31 ustawy z dnia 19 lipca 2019 roku o realizowaniu usług społecznych przez centrum usług społecznych) może być osoba, która:
1) posiada co najmniej 3-letni staż pracy w pomocy społecznej oraz specjalizację z zakresu organizacji pomocy społecznej.
2) nie była prawomocnie skazana za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe lub wobec której nie wydano prawomocnego wyroku warunkowo umarzającego postępowanie karne w sprawie popełnienia przestępstwa umyślnego ściganego z oskarżenia publicznego lub umyślnego przestępstwa skarbowego.
Ponadto wymagania, które należy spełnić aby ubiegać się jednocześnie o stanowisko Zastępcy Dyrektora:
1) wykształcenie wyższe;
2) posiadanie pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystania z praw publicznych;
3) ukończone szkolenie z zakresu zarzadząnia i organizacji usług społecznych
Wymagania dodatkowe:
1) znajomość przepisów: ustawy o pomocy społecznej; ustawy o realizowaniu usług społecznych przez centrum usług społecznych; ustawy o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej, ustawy kodeks postepowania administracyjnego; ustawy o przeciwdziałaniu przemocy domowej; ustawy o wsparciu kobiet w ciąży i rodzin Za życiem; ustawy o finansach publicznych; ustawy prawo zamówień publicznych; ustawy o samorządzie gminnym; ustawy o pracownikach samorządowych; ustawy kodeks pracy.
2) umiejętność planowania i organizowania pracy własnej i podległego zespołu;
3) umiejętność zarządzania zasobami ludzkimi oraz gospodarką finansową zakładu;
4) zdolności organizacyjne;
5) posiadanie umiejętności obsługi komputera (programy Word, Excel, obsługa poczty elektronicznej, umiejętność korzystania z zasobów internetowych),
6) dokładność i terminowość w wykonywaniu zadań;
7) umiejętność nawiązywania dobrego kontaktu, dyspozycyjność oraz samodzielność w działaniu i odpowiedzialność za powierzone zadania;
8) umiejętność stosowania i interpretacji przepisów;
9) umiejętność sprawnej organizacji pracy,
10) empatia,
11) umiejętność współpracy w grupie,
12) umiejętność radzenia sobie ze stresem,
13) dyspozycyjność
14) gotowość do stałego podnoszenia kwalifikacji, empatia, asertywność;
15) wysokie poczucie odpowiedzialności;
16) sumienność oraz otwartość na nowe rozwiązania;
17) nieposzlakowana opinia;
18) wysoka kultura osobista.