Koordynator indywidualnych planów usług społecznych
Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Mielnie
Opis zadań:
Do zadań koordynatora indywidualnych planów usług społecznych należy, w szczególności:
1. przeprowadzanie rozpoznania indywidualnych potrzeb osoby zainteresowanej skorzystaniem z usług społecznych określonych w programie usług społecznych, zwanego dalej “rozpoznaniem indywidualnych potrzeb”;
2. opracowywanie indywidualnych planów usług społecznych i ich aktualizacji;
3. monitorowanie realizacji indywidualnych planów usług społecznych;
4. koordynowanie usług społecznych udzielanych w ramach indywidualnych planów usług społecznych;
5. przeprowadzanie z osobami objętymi indywidualnymi planami usług społecznych rozmów podsumowujących realizację tych planów.
Ponadto do zadań osoby zatrudnionej na stanowisku koordynatora indywidualnych planów usług społecznych należeć będzie:
1) gromadzenie, aktualizowanie i udostępnianie informacji o usługach społecznych realizowanych na obszarze gminy tworzącej
2) współpraca i współdziałanie z innymi specjalistami w celu przeciwdziałania i ograniczenia skutków negatywnych zjawisk społecznych,
3) sporządzanie zaangażowania;
4) przygotowywanie zestawień dla potrzeb wewnętrznych jednostki oraz terminowe ich przekazywanie;
5) archiwizowanie dokumentów w zakresie swojego działania zgodnie z obowiązującymi przepisami;
6) obsługa programów informatycznych znajdujących się w użytkowaniu jednostki z zakresu wykonywanej pracy;
7) wykonywanie innych poleceń służbowych i zarządzeń Dyrektora
Inne wymagania:
wykształcenie – wyższe (w tym licencjat)
umiejętność – biegła obsługa komputera z obsługą internetu
staż pracy ogółem – lata: 2
Wymagania niezbędne:
Koordynatorem indywidualnych planów usług społecznych (zgodnie z art. 30 ustawy z dnia 19 lipca 2019 roku o realizowaniu usług społecznych przez centrum usług społecznych) może być osoba, która:
1) spełnia wymogi przewidziane do wykonywania zawodu pracownika socjalnego*;
2) ma co najmniej 2-letnie doświadczenie w świadczeniu pracy socjalnej;
3) odbyła szkolenie z zakresu opracowywania i realizacji indywidualnych planów usług społecznych;
4) nie była prawomocnie skazana za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe lub wobec której nie wydano prawomocnego wyroku warunkowo umarzającego postępowanie karne w sprawie popełnienia przestępstwa umyślnego ściganego z oskarżenia publicznego lub umyślnego przestępstwa skarbowego.
*Zgodnie z art. w art.116 ustawy o pomocy społecznej (Dz. U. 2024 poz. 11283) Pracownikiem socjalnym może być osoba, która spełnia co najmniej jeden z niżej wymienionych warunków:
1) posiada dyplom ukończenia kolegium pracowników służb społecznych;
2) ukończyła studia na kierunku praca socjalna lub w zakresie pracy socjalnej;
3) do dnia 31 grudnia 2013 r. ukończyła studia wyższe o specjalności przygotowującej do zawodu pracownika socjalnego na jednym z kierunków: a) pedagogika, b) pedagogika specjalna, c) politologia, d) polityka społeczna, e) psychologia, f) socjologia, g) nauki o rodzinie;
4) ukończyła studia podyplomowe z zakresu metodyki i metodologii pracy socjalnej w uczelni realizującej studia na kierunku praca socjalna lub w zakresie pracy socjalnej, po uprzednim ukończeniu studiów na jednym z kierunków, o których mowa w pkt 3.
Wymagania dodatkowe:
1) znajomość systemu pomocy społecznej;
2) posiadanie umiejętności obsługi komputera (programy Word, Excel, obsługa poczty elektronicznej, umiejętność korzystania z zasobów internetowych),
3) dokładność i terminowość w wykonywaniu zadań;
4) umiejętność nawiązywania dobrego kontaktu, dyspozycyjność oraz samodzielność w działaniu i odpowiedzialność za powierzone zadania;
5) umiejętność projektowania działań socjalnych oraz aktywizacji społeczności lokalnej;
6) gotowość do stałego podnoszenia kwalifikacji, empatia, asertywność;
7) wysokie poczucie odpowiedzialności;
8) sumienność oraz otwartość na nowe rozwiązania;
9) bardzo dobra organizacja pracy własnej;
10) nieposzlakowana opinia;
11) wysoka kultura osobista.