Specjalista do spraw ewidencji i świadczeń
Powiatowy Urząd Pracy w Bolesławcu
Opis zadań:
1. Sporządzanie decyzji administracyjnych, w tym:
– decyzji o przyznaniu lub odmowie przyznania prawa do zasiłku,
– decyzji o utracie /pozbawieniu prawa do zasiłku dla bezrobotnych,
– decyzji o wstrzymaniu/wznowieniu wypłaty zasiłku dla bezrobotnych,
– decyzji o przyznaniu/utracie bądź pozbawieniu prawa do stypendium,
– decyzji o pozbawieniu statusu osoby bezrobotnej,
– decyzji o pozbawieniu statusu osoby poszukującej pracy.
2. Wydawanie decyzji administracyjnych, zaświadczeń oraz generowanie rozliczeń podatkowych (PIT 11).
3. Sporządzanie zgłoszeń i wyrejestrowań do ubezpieczeń zdrowotnych i społecznych
bezrobotnych oraz członków ich rodzin.
4. Sporządzenie zestawień stażu pracy osób bezrobotnych.
5. Przyjmowanie dodatkowych dowodów i informacji dotyczących zmian w sytuacji bezrobotnego.
6. Prowadzenie korespondencji z klientami indywidualnymi oraz instytucjami.
7. Digitalizacja wszystkich przedkładanych dokumentów.
8. Rejestracja osób bezrobotnych i poszukujących pracy. Przygotowywanie w tym zakresie stosownych decyzji administracyjnych.
9. Wprowadzanie informacji podawanych przez klienta do bazy informatycznej PUP oraz sprawdzanie ich prawidłowości.
10. Gromadzenie, przechowywanie, aktualizowanie i archiwizowanie akt bezrobotnych wyłączonych z ewidencji.
11. Sporządzanie protokołów zdawczych i przekazywanie akt do archiwum.
12.Prowadzenie i zakładanie spraw w programie elektronicznego obiegu dokumentów.
Inne wymagania:
wykształcenie – wyższe (w tym licencjat)
staż pracy ogółem – lata: 5
1. Niezbędne wymagania:
a) posiadanie pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych,
b) niekaralność prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane
z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
c) wykształcenie wyższe,
d) minimalny staż pracy 5 lat, preferowany staż pracy w publicznych służbach zatrudnienia,
e) znajomość przepisów: ustawy z dnia 20 kwietnia 2004 r. o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy oraz wydanych na jej podstawie rozporządzeń, ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego, ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych, ustawy z dnia 13 października 1998 r. o systemie ubezpieczeń społecznych, ustawy z dnia 27 sierpnia 2004 r. o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych,
f) biegła znajomość obsługi komputera w zakresie pakietu Microsoft Office,
g) znajomość obsługi urządzeń biurowych: skaner, ksero.
2. Wymagania dodatkowe:
a) znajomość systemu Syriusz STD,
b) komunikatywność i umiejętność pracy w zespole, dokładność, sumienność, obowiązkowość,
c) umiejętność pracy pod presją czasu,
d) gotowość do stałego samodoskonalenia się.