Ksiegowa/księgowy w spółdzielni mieszkaniowej

Akademicka Spółdzielnia Mieszkaniowa

Opis zadań:

Dekretowanie i wprowadzanie danych z dokumentów księgowych do systemu księgowego. Nadzór nad zgodnym z polityką Spółdzielni prowadzeniem dokumentacji księgowej. Kontrola nad gospodarowaniem funduszami. Sporządzanie list płac osobowych i bezosobowych. Naliczanie, potrącanie i odprowadzanie zaliczek na podatek dochodowy od osób fizycznych i składek na ubezpieczenia społeczne, sporządzanie w terminie odpowiednich deklaracji i informacji miesięcznych i rocznych. Kontrola stanu rozrachunków z kontrahentami oraz terminowego regulowania zobowiązań i należności. Prowadzenie rejestrów w zakresie podatku VAT, comiesięczne sporządzanie deklaracji oraz odprowadzanie podatku VAT. Naliczanie i odprowadzanie podatku dochodowego od osób prawnych, sporządzanie deklaracji CIT-8. Tworzenie bilansu rocznego, sporządzanie okresowej inwentaryzacji majątku Spółdzielni. Obsługa Spółdzielni w zakresie zgłaszania zmian do US oraz GUS. Współtworzenie rocznych planów gospodarczo finansowych Spółdzielni oraz sporządzanie analiz z kwartalnego wykonania planu. Prowadzenie księgowości wspólnot mieszkaniowych administrowanych przez Spółdzielnię. Praca od poniedziałku do piątku (poniedziałek 8-17, wtorek-czwartek 7-15, piątek 7-14).

Inne wymagania:

wykształcenie – ekonomiczne wyższe (w tym licencjat)
staż pracy ogółem – lata: 3

min. 3 lata doświadczenia zawodowego w księgowości, wykształcenie ekonomiczne- finanse, rachunkowość (preferowane wyższe), biegła znajomość zagadnień finansowo księgowych z preferencją obowiązujących w spółdzielniach mieszkaniowych, umiejętność praktycznego stosowania przepisów prawa w zakresie rachunkowości prawa podatkowego, biegła znajomość obsługi komputera, programów MS Office. Mile widziana znajomość zagadnień z zakresu księgowości spółdzielni mieszkaniowej oraz wspólnot mieszkaniowych, znajomość Prawa spółdzielczego, Ustawy o spółdzielniach mieszkaniowych oraz zasad funkcjonowania spółdzielni mieszkaniowych, umiejętność formułowania pism urzędowych, komunikatywność oraz zdolność do pracy w zespole.

Pokaż w całości