Zastępca Głównego Księgowego – Kierownik Działu Finansowo – Księgowego

Wodociągi i Kanalizacja Sp. z o.o. Dzierżoniów

Opis zadań:

– nadzór nad pracami pracowników Działu Finansowo- Księgowego oraz bieżąca kontrola postępu prac wykonywanych przez pracowników
– podnoszenie kwalifikacji zawodowych i zapoznawanie pracowników na bieżąco z obowiązującymi przepisami finansowo – księgowymi oraz ich zmianami
– zatwierdzanie dowodów będących podstawą dokonania przelewów w czasie nieobecności Dyrektora Finansowego w pracy
– sporządzenie obowiązującej miesięcznej i kwartalnej sprawozdawczości w czasie nieobecności Dyrektora Finansowego
– księgowanie rachunków i faktur sprzedaży miesięcznie w rejestrze sprzedaży oraz sporządzanie polecenia księgowania w terminie do 12 go m-ca po miesiącu sprawozdawczym
– bieżace księgowanie zapłaty należności przelewami oraz wg poleceń księgowania (memoriały). Uzgadnianie w okresach miesięcznychsald analitycznych z odbiorcami usług z saldami obrotówki syntetycznej
– pisemne potwierdzenie sald z usługobiorcami i kontrahentami na dzień 31.10 lub 30.11 kazdego roku, zgodnie z Ustawą o rachunkowości
– obliczanie i wystawianie not obciążeniowych odstetkowych za nieterminowe regulowanie należności
– prowadzenie ewidencji analitycznej konta “Należności krótkoterminowe dochodzone na drodze sądowej: przenoszenie z innych kont księgowych naszych należności i zobowiązań, które są sporne tzn. na drodze sądowej; w postępowaniu układowym i upadłościowym
– ewidencja i sprawozdawczość “Podatku od towarów i usług VAT”. Należy śledzić zmiany w ustawie o podatku Vat i prowadzić ewidencję z godnie z ustawą. Wymagać aby pozostałe komórki firmy dokonujące sprzedaży i zakupów przestrzegały stosowania ustawy o podatku VAT
– rozliczanie kosztów według miejsc ich powstania
– księgowanie zapłat naszych należności i zobowiązań z wyciągówbankowych z wyjątkiem należności dotyczących zapłat konta “Należności od odbiorców indywidualnych”
– inne pracezlecone przez Dyrektora Finansowego

Inne wymagania:

wykształcenie – ekonomiczne wyższe (w tym licencjat)
umiejętność – obsługa programu EXCEL
umiejętność – obsługa pakietu MS Office
staż pracy ogółem – lata: 8

dośw. zawodowe – min. 8 lat w tym 3 lata na stanowisku kierowniczym związanym z pracą lub nadzorowaniem działu rachunkowości i płac
uprawnienia – pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych, niekaralność za przestępstwa popełnione umyślnie a ponadto za przestępstwa przeciwko mieniu, obrotowi gospodarczemu,przeciwko działalności instytucji państwowych oraz samorządu, przeciwko wiarygodności dokumentów lub za przestępstwa karno – skarbowe, nie może toczyć się wobec kandydata postępowanie karne w sprawach o czyny o których mowa w poprzednim punkcie,
umiejętności – bardzo dobra znajomość przepisów z zakresu ustawy o rachunkowości, przepisów prawa podatkowego, znajomość aktualnych regulacji rozliczeń z ZUS-em oraz naliczeń płac, znajomość zagadnień związanych z funkcjonowaniem spółek prawa handlowego, znajomość środowiska MS Office w tym szczególnie Excel programów księgowych, sprawozdawczych i bankowości elektronicznej.

Pokaż w całości